UlkuGulu.Hareket-Forum.Net
Ülkü Gülü Forum Sitesine Hoşgeldiniz

Sitemize üye olarak sizlerde paylaşım yapabilir, sitemizin sosyal faaliyetlerinden haber alabilirsiniz.

Üye iseniz Lütfen Üye Adınızla giriş yapınız
UlkuGulu.Hareket-Forum.Net
Ülkü Gülü Forum Sitesine Hoşgeldiniz

Sitemize üye olarak sizlerde paylaşım yapabilir, sitemizin sosyal faaliyetlerinden haber alabilirsiniz.

Üye iseniz Lütfen Üye Adınızla giriş yapınız
UlkuGulu.Hareket-Forum.Net
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

UlkuGulu.Hareket-Forum.Net

ÜLKÜGÜLÜ | UlkuGulu.com | facebook.com/UlkuGuluyuz
 
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ Anasay11AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Fatih
Yetkili Bozkurt
Yetkili Bozkurt
Fatih


Erkek
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 317
Doğum Tarihi Doğum Tarihi : 08/04/80
Yaş Yaş : 44
Nerden Nerden : Beyşehir/KONYA
İş-Meslek İş-Meslek : mermer sektörü
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 16/02/09

ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ Empty
MesajKonu: ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ   ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ Icon_minitimePaz 28 Haz. 2009 - 5:34

“Eğitim anne dizinde başlar; her söylenen sözcük, çocuğun kişiliğine konan bir tuğladır.”



Ailenin önemli işlevlerinden biri de çocuğunu eğitme işlevidir. Her aile bu işlevini karşılamak zorundadır. Bu aynı zamanda herkes için toplumsal bir görevdir. Sağlıklı toplumların oluşmasının ilk basamağı ailede atılır.



Toplum olarak kalkınmak için; sağlıklı düşünen, soran, sorgulayan, araştıran, sorumluluk sahibi gibi bir çok olumlu özelliklere sahip bireylerin yetişmesinin temeli ailede atılır. Aile çocuğa ilk eğitimin verildiği yerdir. Her şeyden önce aile, bir okul öncesi eğitim kurumu olarak kabul edilir. Çocuk okula başladıktan sonra, ailenin bu işlevinin bir kısmını eğitim kurumları üstlenmektedir. Ancak aile, hiçbir zaman çocuğun eğitiminden kendini bütünüyle soyutlamış olamaz (Şişman 2000:54). Çocuk, okul hayatına başladığında da aile, çocuğun eğitimi konusunda ona yol göstermek, onu yönlendirmek, okulla sürekli iletişim halinde olmak zorundadır. Bunun için okullarda bazı örgütler (okul-aile birlikleri gibi) kurulmaktadır (Ancak veli-öğretmen görüşmelerinin sağlıklı ve işlevsel olmadığı görülmektedir). Bu örgütlerde, öğretmen ailenin desteğini almak için onlarla iyi ilişkiler kurmalı, çocuk hakkında bilgilenmeli ve kendi çalışmaları hakkında velileri bilgilendirmelidirler (Çınar 2002: 96). Yani bu tür toplantılar, veli-öğretmen arasında bir diyalog kurmaya yönelik olmalıdır.





Toplumu oluşturan en küçük sosyal kurum aile olduğuna göre sağlıklı toplumların oluşması açısından çocuğun eğitimiyle ilgili olarak ailenin izlediği yol çok önemlidir (Ertuğrul 2002:). Her aile, bir okuldur. Anne babalar ise o okulun hem öğrencisi hem de öğretmenidir. Ailenin çocuk eğitimine ilişkin anlayışı, içerisinde yaşadığı toplumun kültürüne ve normlarına göre değişmektedir. Ailenin eğitsel ortamı, öğrencinin okulda öğrendiklerini ya pekiştirici yada köreltici bir özelliğe sahiptir. (Çelik 2003:11). Çocuğun ailede öğrendikleriyle okulda öğrendikleri birbirini destekleyici nitelikte olmalıdır. Böyle bir paralellik sonucunda öğrencinin okulda öğrendikleri pekişebilir. Aksi durumda öğrenilenler körelebilir.



Ana-babalar, kendilerini çocuklarının okul yaşamlarının bir parçası olarak hissettiklerinde eğitime daha çok değer verirler (Yavuzer ---?). Aile tarafından öğrenmeye ve başarılı olmaya güdülenir, ödevlerinde kılavuzluk edilir, çalışma ortamı sağlanan, çalışmanın yanında eğlenmeyi de içeren bir çalışma programı hazırlanan, düşüncelerine saygı gösterilerek fikirlerini açıkça söylemeye ve böylece yaratıcılığa teşvik edilen çocuğun öğrenmeyi gerçekleştirmesi daha kolay olacaktır. Böyle bir ortam çocuğun kişilik gelişiminde de önemli bir rol oynayacak, toplum içinde daha rahat bir yer edinmesini sağlayacaktır. Aksi durumda ise, anne-baba tarafından desteklenmeyen, rehberlik yapılmayan her koşulda çocuktan çalışması istenen (çocuk başarısız olarak nitelendirilemez, başarısızlığına yol açan etkenler araştırılıp düzeltilmeli) ve her şekilde çalışabileceğine inanan, eğlenmenin de bir gereksinim olduğunu göz ardı eden, merak ve ihtiyaçlarından ötürü utanç duyması sağlanan bir çocuğun öğrenmesinden söz etmek çok güçtür.(Çelik 2003:11)



Ana-baba çocuğun en uzun süre ve en yakın etkileşimde bulunduğu kişilerdir. Özellikle anneler çocukların eğitiminde son derece etkilidirler. Anne-babaların eğitim düzeylerinin alt düzeyde olması onların çocuklarına gerekse okuldan beklenen akademik katkılara yeterince cevap verememelerine yol açmaktadır. Ailenin çocuğun gelişimine ilişkin değerlendirmelerini öğretmenlerle paylaşmaları gerekir. Öğrenci, veli ve öğretmen arasındaki olumlu bir iletişim ancak öğrencinin gelişimini tartışarak, problemleri ve gereksinimlerini belirleyerek sağlanabilir. Bu iletişimi sağlamanın en önemli kaynağı da sağlıklı ve işlevsel okul-aile toplantılarıdır (Çelik 2003: 11,12,13). Öğrenci ve velilerin aktif olarak eğitimin her aşamasında yer almaları özellikle de öğrencilerin kendilerini ilgilendiren konularda katılımı öğrenci merkezli eğitimin ve de daha da önemlisi demokrasinin gereğidir (Demirbulak 2000: 55).



Öğretmen, velilerle her zaman iletişim halinde olmak istediğini belirtmelidir. Çocukların okul başarısı için gerek duyduğu desteği birlikte çalışmaya bağlı olduğu konusunda veliyi ikna etmelidir. Öğretmen veliyi okuldan uzak tutmamalı, okulun bir parçası yapmalıdır. Veliler, okulda ne olup bittiğini anladığında, güvenlerinin artmasına ve kendilerini okulla ilişkilerinde daha rahat hissederler. Bu çalışmalar için aşağıdaki etkinlikler planlanabilir:



Aile öğretmen toplantıları

Ev ziyaretleri

Telefonla iletişim

İletişim defterleri

Belli aralıklarla çocukların ve ailelerin gelişimlerine ve ihtiyaçlarına uygun bilgi ve broşürler hazırlama



Bu çalışmalar, ailelerin aktif katılımını ön plana çıkaran çalışmalardır. Amaç, ailelerin okul ve sınıf ortamlarını tanımaları, bu konularda bilgilendirilmeleri ve kendi rolleri, neler yapabilecekleri konusunda ipuçları almalarıdır. Ailelerin evde ve okulda çocuklarıyla tutarlı bir biçimde etkileşim içinde olmaları ve ev-okul tutarlılığı açısından da bu çalışmalar önem kazanmaktadır. Okulun ilk yıllarından itibaren, ailelerin katılımı ile çocukların okul ortamında kazandıkları becerilerin ev ortamında pekiştirilmesi ve geliştirilmesi, okul-ev tutarlılığının sağlanması ve ailelerin okul ortamının etkili bir öğesi haline gelebilmesi bugün eğitim sürecinin temel hedeflerinden biridir. (Çelik 2003:13).



Türkiye’de demokrasi ve insan haklarının yaşama dönüştürülmesi için aile odaklı eğitim çalışmaları sürdürülmelidir. Toplumsal yaşamın her alanında demokratik, laik, sosyal hukuk devletinin geliştirilmesi doğrultusunda, ailenin demokrasi ve insan hakları düşüncesini ve uygulamasını üreten kurum olarak işlevsellik kazanması sağlanmalıdır.



Her çocuğun ailesinden alacağı temel bilgiler, onun gelecekteki başarısını belirler.


KAYNAKÇA




YAVUZER, Haluk, 8. basım Okul Çağı Çocuğu, Remzi Kitapevi



ŞİŞMAN, Mehmet. Öğretmenliğe Giriş, Pegem A yayıncılık 2. baskı Eylül 2000



ÇINAR, İkram. Kuram ve Uygulamalarıyla İlkokuma Yazma Öğretimi, Öz Serhat yayıncılık, Eylül 2002, Malatya



ERTUĞRUL, Halit. 3. baskı Çocuk Eğitiminde Yeni Teknikler, Timaş yayınları 2002



Yusuf Çelik, Ana Baba Eğitimi, Öğretmen Dünyası, Ocak 2003, sayı:277



Dilara DEMİRBULAK, Veli -Öğretmen Görüşmeleri İle İlgili Bir Çalışma, Milli Eğitim Dergisi, 2000 sayı: 146
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Fatih
Yetkili Bozkurt
Yetkili Bozkurt
Fatih


Erkek
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 317
Doğum Tarihi Doğum Tarihi : 08/04/80
Yaş Yaş : 44
Nerden Nerden : Beyşehir/KONYA
İş-Meslek İş-Meslek : mermer sektörü
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 16/02/09

ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ Empty
MesajKonu: Geri: ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ   ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ Icon_minitimePaz 28 Haz. 2009 - 5:40

Çocuğu gelişimi derken, sadece fiziksel gelişmeyi kastetmiyoruz. Çoğu zaman aile büyükleri, iyi beslenmiş, kilolu çocuğun annesini tebrik ederler: "Çok iyi bakmışsın; maşallah tosun gibi!"
Diğer taraftan, zayıf vücutlu bir çocuğun annesi ona iyi bakamadığı endişesiyle hep suçluluk duygusu içindedir. Aile büyükleri ve komşu kadınları da zavallı anneyi çekiştirmekten geri durmazlar.
Çocuğun kilosu ve boyu, beslenmeden ziyade soyaçekimle ilgilidir. Önemli olan çocuğun kilosu değil, sağlığıdır. Ancak daha da önemlisi, beden sağlığı ile birlikte ruh sağlığıdır. Öyle anneler vardır ki; elinde kaşık çocukla kovalamaca oynar. Ona bir kaşık fazla yemek yedirmeyi marifet zanneder. Çocuğa kilo kazandırmaya çalışırken, ruh sağlığını tehlikeye soktuğunu ve çocukla çatışmaya girdiğini bilmez.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Fatih
Yetkili Bozkurt
Yetkili Bozkurt
Fatih


Erkek
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 317
Doğum Tarihi Doğum Tarihi : 08/04/80
Yaş Yaş : 44
Nerden Nerden : Beyşehir/KONYA
İş-Meslek İş-Meslek : mermer sektörü
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 16/02/09

ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ Empty
MesajKonu: Geri: ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ   ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ Icon_minitimePaz 28 Haz. 2009 - 5:54

AİLE eğitimi sırasında çocuk, anne babanın sözlerinden çok davranışlarından etkilenir. Onları taklit ederek sosyal davranışlar kazanır. Anne baba çocuğa ahlâki davranışlar kazandırmak için her gün pek çok şey söyler, nasihatler eder. Eğer anne baba bu sözleri ve nasihatleri günlük hayatında yaşamıyorsa, çocuğun öğrendikleri bilgi düzeyinden öteye geçmez. Çocuklar aile büyüklerinden ve öğretmenlerinden birçok şeyler duyarlar, ancak bunlardan pek azı çocuklarda tutum ve davranış değişikliğine yol açabilir. Çocuk sevgi, saygı, şefkât, yardımlaşma, işbirliği, dürüstlük, çalışkanlık, başkalarının haklarına saygı gibi sosyal ve ahlaki davranışları, okulda verilen teorik bilgilerle değil, ailede görerek ve yaşayarak kazanır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
KOZENİR
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ Yoneticiun8
KOZENİR


Erkek
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 506
Doğum Tarihi Doğum Tarihi : 19/03/66
Yaş Yaş : 58
Nerden Nerden : TÜRK İZMİR
İş-Meslek İş-Meslek : SİTE KURMAK
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 10/02/09

ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ Empty
MesajKonu: Geri: ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ   ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ Icon_minitimePaz 28 Haz. 2009 - 6:26

Aile herşeydir eğitimde...
Olmazsa olmazdır...
Anne ve babanın rolü inkar edilemez...
Babanın özellikle ağırlığ ön plandadır...
Çocuklarımızı okula gönderirken ailede de eğitime devam edilmesi gerektir...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Müslüman Bir Aile, Kaç Çocuk Yapmalıdır?
» ÜCRETSİZ,ONLİNE WEB TASARIM HİZMETİ & EĞİTİMİ
» ÜLKÜOCAKLARINDAN İLK ÇOCUK BELGESELİ
» KEŞKE HEP ÇOCUK KALSAYDIM
» ALİ ERCAN VE KÜÇÜK ÇOCUK DUY BENİ ANA BOZKURT_25 SUNAR

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
UlkuGulu.Hareket-Forum.Net :: Genel Paylaşım Bölümü :: Serbest Kürsü-
Buraya geçin: